על אבטיחים, מנהלי תיקי השקעות ומה שבניהם

פעם בכמה עשורים הופך אחד ממקצועות המשק למקצוע הטרנדי של התקופה. העוסק במקצוע זה הופך לפנים מוכרות בפריים טיים הטלוויזיוני ואישיות שאין לערער על סמכותה.
עד לא מזמן אייש את העמדה הפסיכולוג. לכולם היה פסיכולוג, שמשמעו שאני קצת מעורער בנפשי- וזה לא בושה! זה טרנד!
בזמן האחרון תופס את מקומו מנהל תיק ההשקעות שלנו, שבעקבות קריסת הכלכלה האמריקאית מאכלס את מקום הכבוד, בעוד הפסיכולוג נשאר עם ספה ריקה.
אז כדי שגם לכם יהיה, כמה כללים לבחירת אחד מוצלח- ממש כמו אבטיח בשוק.
נתחיל במושג תיק השקעות.
מדובר באוסף של ההשקעות שלכם- בין אם באגרות חוב, מניות או קרנות כאלו ואחרות. לכל סוג של השקעה מלווה סיכון כלשהו, מי יותר ומי פחות, ויחד הם מרכיבים את תיק ההשקעות שלכם. ההחלטה על איך יראה תיק ההשקעות היא שלכם ושל מנהל תיק ההשקעות שלכם, ולכן אם אתם כמו רוב עם ישראל זה אומר שהוא זה שיחליט איך התיק יראה ומכאן כבר ברור שחשוב שהוא יהיה מוצלח.
מנהל תיק ההשקעות צריך להיות מנוסה בעל וותק בתחום ובעל עבר של הצלחות בטווח הקרוב והרחוק. חשוב לא להסתנוור מהצלחה בודדת, גדולה ככל שתהיה, ולבדוק האם קיים דפוס של הצלחה אצל אותו בית השקעות או מנהל השקעות, שכן דפוס שכזה מעיד על יציבות ועל יכולת טובה לנבא את השוק החמקמק. חשוב לבדוק גם מה עשה אותו מנהל השקעות בזמני משבר, שתדעו שהוא יוכל להתמודד במקרה שכזה, לא עלינו.
דבר נוסף שחשוב שיהיה זה שירות טוב, שירות כזה שמתאפיין בזמינות, באדיבות ובקשר טוב בין הלקוח למנהל תיק ההשקעות שלו. חשוב כמובן לבדוק את עלות דמי הניהול והעמלות של בית ההשקעות ולוודא שאכן היא תואמת את הנעשה בשוק. כמו כן יש לוודא כי בכל רגע נתון תוכלו לבדוק את מצב התיק, וכי מנהל ההשקעות שלכם יסביר על שיטת העבודה שלו בניהול התיק שלכם שכוללת הסבר מפורט על הסיכונים.
אנשים! צאו ומצאו לכם בית השקעות מוצלח לניהול השקעותיכם, ותנסו לדפוק לו על הגב ולהקשיב לקול שיוצא- אולי תגלו שממש כמו האבטיח, גם מנהל תיק השקעות מוצלח הוא דבר שקשה למצוא.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה