מרוב מניות - לא רואים את התיק

מה הופך תיק השקעות למוצלח? מה הם הפרמטרים המקצועיים לבחירת מנהל השקעות וכיצד תוכלו לנהל תהליך קבלת החלטות אפקטיבי בכל הנוגע להשקעותיכם? על כך ועוד בשורות שלפניכם.

תיק השקעות מוצלח ממה הוא מורכב?

אחד מהפרסומאים המובילים בעידן המודרני אמר פעם משפט: "זרוק שישה כדורים לאוויר וקרוב לוודאי שלא תתפוס אף אחד מהם בדרך חזרה, זרוק כדור אחד, התמקד בו ובטוח שתתפוס אותו". משפט זה נאמר בנוגע לריבוי מסרים שיווקים-פרסומיים ללקוח, אך הוא נכון ותקף גם בנוגע לאופן ניהול תיק השקעות בשוק ההון. במידה ותרכזו בתיק השקעות אחד מספר רב של אפיקי השקעה, קרוב לוודאי שתאבדו את הפוקוס ולא תצליחו להתמקד ביצירת רווחים אלא תהיו עסוקים בריבוי עסקאות והוספת כמה שיותר אפיקי השקעה מתוך מטרה "לתפוס משהו".

בהתאם לכך, תיק השקעות מוצלח מורכב בראש ובראשונה ממספר מצומצם של אפיקי השקעה אשר נבחרו בקפידה בהתאם לאופיו ההשקעתי של בעל התיק. במקביל, תיק השקעות מוצלח חייב לייצר את האיזון המתבקש בין אפיקי השקעה קצרי טווח לבין אפיקי השקעה ארוכי טווח ובין אפיקי השקעה בעלי רמת סיכון גבוהה אל מול אפיקי השקעה ברמת סיכון נמוכה. בחירת אפיקי ההשקעה הינו הליך אותו מומלץ לנהל בהתאם לתהליכי קבלת החלטות הכוללים בתוכם: ניתוח נתונים וניהול סיכונים. באמצעות שני היבטים אלו תוכלו לבחון את מכלול התשואות אותן ייצרו אפיקי ההשקעה השונים לאורך תקופה (ניתוח נתונים) ולבחון מה הם אפיקי ההשקעה המותאמים ביותר לאופי ההשקעתי שלכם (ניהול סיכונים). לצורך יישם קבלת החלטות מקצועי ולצורך בחירה אפיקי השקעה שירכיבו עבורכם תיק השקעות מוצלח, אנו ממליצים לכם לבחור את מנהל ההשקעות או בית ההשקעות שלכם בהתאם לפרמטרים הבאים:

  • הניסיון המקצועי
  • הרכב התיק המוצב לכם 
  • שימוש במערכות ניתוח נתונים וניהול סיכונים לצורך קבלת החלטות השקעה 
  • היקף התיקים אותם הוא מנהל 
  • דמי הניהול הנגבים מכם בגין השירות 
  • זמינות 


מתכננים השקעה? תתחילו בבחירת מסלול השקעה! 

כיום, עומדים לרשותכם מגוון רחב של מסלולי השקעה המותאמים לאופי ההשקעתי של כל אחד ואחת מכם. האופי ההשקעתי שלכם הוא למעשה נגזרת מהיכולות הכלכליות שלכם ומהאופן בו אתם רוצים לנהל את כספי ההשקעה.

בין יתר מסלולי ההשקעה העומדים לרשותכם תמצאו תיקי השקעות המורכבים מ-20, 30, 40, 50, 60 ואף 70 אחוזי מניות. ההשקעה במניות מאפשרת לכם אומנם ליהנות מתשואות גבוהות בפרקי זמן קצרים יחסית, אך מנגד השקעה זו חושפת אתכם לרמות סיכון גבוהות שחייבות להיות מותאמות לאופי ההשקעתי שלכם (סולידי, רמת סיכון נמוכה, רמת סיכון גבוהה ועוד).

זכרו: בניית תיק השקעות הינו תחום מקצועי המחייב אתכם לשכור את שירותיו של מנהל השקעות מקצועי, מנוסה ומיומן, הבוחן את מכלול צרכי ההשקעה הרצויים לכם, ובהתאם לכך לבנות עבורכם את תיק ההשקעות המנצח!

תגובה 1:

  1. היי, תודה רבה על ההסבר... מאוד מעניין אותי להשקיע במניות אבל אין לי ידע קודם בכך
    אני הרבה זמן מחפשת מאגר משקיעים שאוכל להצטרף ולהשקיע יחד איתם בתחומים שונים...

    השבמחק