ניהול תיקי השקעות מה זה בכלל?

ניהול תיקי השקעות הוא מצב שבו מנהל תיק ההשקעות משמש כמיופה כוחו של הלקוח (נאמנות עיוורת) לצורך ניהול השקעותיו הפיננסיות של הלקוח. בתחום ניהול תיקי השקעות , הלקוח צריך לבחור במנהל השקעות שיודע לבצע שיקול דעת בעת קניה ומכירה של ניירות ערך שונים בהתאם לדרישות הלקוח כשהמטרה היא תמיד להשיג תשואות גבוהות עבור הלקוח.

ניהול תיקי השקעות נעשה ברובו על-ידי בתי השקעות שמתחייבים לניהול מקצועי, חכם ובעל שקיפות של תיקי ההשקעות. בתי השקעות מעסיקים מספר מנהלי תיקים, כאשר המוניטין של בתי השקעות אלו נקבע לפי מידת ההצלחה של מנהלי התיקים בתחום ניהול תיקי השקעות שונים. ניתן לבצע השוואה בין מנהלי תיקי השקעות שונים בכדי להעריך מיהו הטוב ביותר עבור הלקוח, זהו אינו תהליך פשוט אך הוא מבוצע מול שווקי השקעות שונים כמו: שוק קופות גמל, שוק קרנות נאמנות ושוק קרנות פנסיה.


אם כן, כיצד נבחר מנהל תיק לניהול תיקי ההשקעות שלנו?

התשובה טמונה בבדיקה של מספר דברים שונים. תחילה, יש לבדוק ניסיון ומוניטין של מנהל התיק כאשר מומלץ לבחור מישהו בעל ותק בתחום ניהול תיקי השקעות. דבר נוסף הוא בחירת בית השקעות המספק ללקוח שקיפות בפעולות המתבצעות בתיק על-ידי מנהל ההשקעות כך שניתן לדעת בכל רגע נתון במה משקיע מנהל התיק ומהן התשואות. לבסוף, יש לבחון את עניין דמי הניהול שגובה מנהל התיק על ניהול תיק ההשקעות. דמי ניהול התיק מהווים ערך אחוזי מסוים מערכו של תיק ההשקעות ומפני שככל שערך התיק עולה, עולה גם התמריץ למנהל יש לבחון בקפידה את מנהל תיק ההשקעות. על פי חוק בישראל, בכדי לעסוק בתחום ניהול תיקי השקעות יש לעבור בחינה ברשות לניירות ערך ולאחריה תקופת התמחות של תשעה חודשים במסגרת בית השקעות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה