האם כדאי לחסוך את הכסף בפקמ בנקאי?

לחסוך כסף נכון – מה צריך לחפש?

יש יותר בחיים מאשר כסף בלבד – אבל אין ספק שכסף הוא אחד הגורמים הבולטים והחשובים ביותר בחיים שלנו. אנחנו עובדים קשה מאוד – אין בכך אפילו צל של ספק. אנחנו ישנים מעט בלילה, קמים מוקדם בבוקר, מוותרים על הנאות ונמצאים בריצות תמידיות – כדי שנוכל להרוויח מספיק כסף להחזיק את איכות החיים הגבוהה שלנו ושל משפחתנו. עם זאת, כיום ברור שגם אם נעשה קורסים בניהול, נתקדם בחברה שלנו ונרוויח עוד ועוד כסף – העבודה הקשה שלנו לא מספיקה. צריך גם לדעת איך לחסוך את הכסף שלנו נכון ולהרוויח באמצעותו עוד כסף. למי שלא מבין בתחום – חשוב להדגיש ששמירה של הכסף שלנו בחשבון העובר-ושב שלנו היא חסרת ערך – מאחר והריבית בחשבון העובר ושב לא יוצרת עבורנו באופן מעשי שום רווח נראה לעין. לכן חשוב להבין מהם התוכניות והדרכים הנכונות ביותר לחסוך כסף. האופציה הראשונה של רובנו, באופן מובן מאליו, תהיה הבנק – וחשוב שנבין לעומק את האופציות השונות לחיסכון שהבנק שלנו מאפשר לנו.
 

הסבר קצר על חיסכון בנקאי – פק"מ

פק"מ בנקאי במשמעותו הפשוטה ביותר הוא פיקדון קצר מועד – אפיק השקעה סולידי שתקופות ההשקעה שלו מגוונות, אך נקבעות בראש ברגע קביעתו. לפק"מ יכולה להיות ריבית קבועה, ומאידך גם ריבית משתנה בהתאם לפריים. פק"מ הוא חיסכון מהסוג שימשוך אנשים שמרניים שמחפשים חיסכון בהשקעה סולידית בלי יותר מדי סיכונים – מאחר ומדובר בפיקדון בטוח לחלוטין שמבטיח ריבית קבועה וידועה מראש. בגלל אופיים הפשוט – הבנקים נוהגים לפשט את הפק"מים עוד יותר ולא גובים עליהם יותר מדי עמלות מיותרות – וזהו יתרון משמעותי נוסף. עם זאת, לא צריך להיות מומחים או בוגרים של קורסים בניהול כספים בכדי להבין שהיכן שאין סיכונים כלל – כנראה שגם פוטנציאל הרווח לא גבוה מדי. ואכן, ריבית על פק"מ בנקאי היא נמוכה, ולא תניב לכם רווחים ניכרים – בוודאי כשמדובר בטווח זמנים קצר יחסית.
 

אפשרויות אחרות לחיסכון

פק"מ הוא כמובן אפשרות אחת לתוכניות חיסכון ואפיקי השקעה, מבין עולם רחב בהרבה – כשלכל אפיק השקעה ישנו ממד שונה של סיכון ושל רווח פוטנציאלי. אפשרות בולטת אחת היא פוליסות חיסכון – אפיק השקעה דינמי בעל אפשרויות סיכון מגוונות בהתאם ללקוח ולמידת ההשקעה שלו. ניתן גם להשקיע את החיסכון שלנו בקרנות נאמנות – מוצר המשקיע בניירות ערך שונים על פי מדיניות קבועה ומפורסמת מראש. ישנן אופציות רבות אחרות – שממד הסיכון בהן משתנה, ובהתאם לכך גם הרווח הפוטנציאלי שלנו מריבית או מאפיק ההשקעה כשלעצמו.
 

אז מה כדאי לבחור?

אין תשובה אחת נכונה באשר לאיזה אפיק השקעה וחיסכון עליכם לבחור. התשובה לכך טמונה באופייכם – האם אתם מחפשים חיסכון שיכול להניב לכם רווחים רבים, או שמא אתם מעדיפים חיסכון בטוח שיזרים לכם כסף באופן מנוהל וקבוע? אם התשובה שלכם היא השנייה – בהחלט שווה לשקול חיסכון בפק"מ בנקאי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה