קופת גמל VS קרן השתלמות- הבדלים, יתרונות וחסרונות

קופת גמל היא מכשיר חסכון לטווח ארוך שמטרתו להבטיח הכנסה לאחר הפרישה מהעבודה. לעומתה,
קרן ההשתלמות היא תוכנית חסכון לטווח קצר עד בינוני המשמשת לרוב כאפיק חיסכון לשכירים או עצמאים, כאשר לאחר שש שנים המשקיע בקרן ההשתלמות יכול למשוך את הכסף שחסך בקרן מבלי לשלם עליו מס.

מדינת ישראל מעודדת את האזרחים לחסוך את כספם בשני אפיקי חסכון אלו. אנשים המבצעים חיסכון לטווח ארוך, משמע חיסכון לגיל פרישה, מקבלים זיכוי במס בשיעור של עד 35% מהתקרה המותרת להפקדה במידה ויבחרו קופת גמל כאפיק להשקעה זו. במידה ואדם מעוניין לבצע חיסכון לטווח קצר ישנה את האפשרות של קרן השתלמות שבה השכיר מרוויח מאוד מכיוון שבנוסף להפרשה החודשית הנעשית לקרן, המעסיק שלו מפריש סכום ניכר אף הוא. נתון הזה לשני אפיקי חסכון אלו הוא אפשרות המעבר בין קופת גמל אחת לאחרת או בין קרן השתלמות אחת לאחרת. בשני המקרים, החוק במדינה קובע כי במידה ואדם ירצה לעבור קופת גמל או קרן השתלמות הוא יעבור ללא תמורה וללא מחויבות כלשהי לקרן או לקופה הקודמת. בנוסף, סכומי הכסף אותם חסך הלקוח עד רגע המעבר יעברו איתו לקרן או לקופה החדשה אותה בחר.
יתרון וחיסרון של קופת גמל על פני קרן השתלמות הוא האפשרות להשקיע את הקופה באפיקים שונים ולסחור בה ומכאן ניתן להגדיל את הרווחים בקופה ובאותה מידה גם ניתן להפסיד את החסכונות הפנסיוניים שלך. קרן השתלמות במובן הזה מהווה אפיק מעט יותר בטוח ונטול סיכונים כיוון שהיא תוכנית חיסכון לכל דבר ועניין והסכום אותו חסכת הוא גם הסכום אותו תקבל.

מידע נוסף בנושאי קופות גמל וקרן השתלמות:

מערכת להשוואת קופות גמל

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה