מחשבון משכנתא – הסבר קצר


כל מי שאי פעם ניסה לקחת משכנתא יודע שהתחום מורכב ולא תמיד קל להבין מחומר כתוב כיצד לחשב נתונים שונים של הסכם המשכנתא. בדיוק כאן נכנס מחשבון משכנתא. מחשבוני המשכנתא הם כלים העוזרים לנו לחשב מהר ובקלות נתונים שונים כמו החזר חודשי, תשלומי ריבית ועוד. בעזרת מחשבון משכנתא תוכלו לבדוק איזה מסלול מתאים לכם, כמה תחזירו בכל חודש, לכמה זמן ועוד המון נתונים נוספים.

מה הוא מחשבון משכנתא? 

מחשבון משכנתא הוא כלי לחישוב פרמטרים המרכיבים משכנתאות. מחשבוני משכנתא ניתן למצוא באתרים של הבנקים למשכנתאות וגם באתרים אחרים העוסקים בתחום. מטרתו של מחשבון משכנתא היא לתת לגולשים את האפשרות לבחון כיצד נתונים מסוימים של הסכם המשכנתא ישפיעו אחד על השני וכך לתכנן את מסלול המשכנתא שלכם וההחזר העתידי טוב יותר.

איך עובד מחשבון משכנתא? 

מחשבון משכנתא מקוון עובד בצורה מאוד פשוטה, למרות שיש מודלים שונים הרעיון הבסיסי זהה – מכניסים נתון (או נתונים) מסוים והמחשבון מחשב את יתרת נתוני המשכנתא. כך למשל אתם יכולים למצוא מחשבון משכנתאות לחישוב הון עצמי דרוש בו תוכלו להכניס את סכום קרן ההלוואה שאתם רוצים לקבל מהבנק והמחשבון יפלוט את הסכום אותו אתם צריכים לגייס. דוגמא נוספת היא מחשבון משכנתא לחישוב שנות ההלוואה, אתן יכולים להכניס את הסכום, את מסלול הריבית ולבדוק איך ההחזר החודשי משתנה לפי מספר השנים בהן פרוסה ההלוואה.

במה מחשבון משכנתא תורם לי? 

מחשבון משכנתא הוא כלי יעיל מאוד לקבלת תמונת מצב על מסלולי משכנתא שונים, החזר חודשי, ריביות ועוד. מחשבון משכנתא יעזור לכם לקבל מושג ראשוני על ההון העצמי הדרוש לכם כדי לקחת משכנתא בסדר הגודל שאתם רוצים, אפשרויות תשלומי הריבית, ההחזר החודשי וגובהו בתקופה הקרובה ועוד. תכנון מוקדם זה מאוד חשוב כדי לקבל את התמונה המלאה אודות יכולתכם לקחת משכנתא וכיצד היא תשפיע על מצבכם הכלכלי בעתיד.

האם מחשבון משכנתא יכול להחליף לגמרי ייעוץ פרטני? 

מחשבוני משכנתאות, ייעוץ אונליין, התייעצות בפורומים ולמידת החומר ה'יבש' ברשת הם צעד ראשון וחשוב לכל מי שמתעניין בלקיחת משכנתא. אך אמור, מדובר על הצעד הראשון בלבד. השלב הבא הוא לגשת לייעוץ משכנתאות מקצועי בבנקים למשכנתאות. יועצי המשכנתאות בבנקים הם אנשי מקצוע בתחום, הם בעלי הניסיון הדרוש עבור התאמת מסלול המשכנתא האולטימטיבי בשבילכם.

כאשר אתם מגיעים אל הבנקים השונים חשוב להגיע עם כמה שיותר אינפורמציה על המצב הכלכלי והתעסוקתי שלכם. הגיעו עם תלושי משכורת או טפסי 106 של השנה האחרונה, קחו אתכם תדפיס של חשבון הבנק שלכם, ריכוז הלוואות קיימות, פירוט של ההון העצמי שלכם, אם ברשותכם נכסים מניבים הביאו הוכחה גם לקיומם ולסכומים שאתם מקבלים מהם כל חודש וכל מידע נוסף שעשוי לעזור לתכנן את המשכנתא שלכם טוב יותר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה