שיקולים עיקריים לבחירת ברוקר בשוק המט"ח


כשמחליטים לסחור במט"ח (שוק הפורקס), תצטרך לבחור ברוקר ואכן הבחירה קשה. כדי לבצע מסחר מוצלח בשוק זה, עליך לבחור את הברוקר המתאים כבר מההתחלה. כדי לבחור נכון, חשוב להשוות בין המאפיינים השונים של כל אחד מהברוקרים. זכור תמיד, ללא ברוקר, אינך יכול לבצע עסקאות. 

יש 3 קריטריונים לבחירת ברוקר בשוק הפורקס:

אמינות: 

משקיעים רבים לא משתמשים בגרפים ובנתונים שמספקים להם הברוקרים, אלא מעדיפים להשתמש בתוכנה גרפית נפרדת עצמאית, שעל פיה הם יתנו את ההוראות לברוקר. הם פשוט לא סומכים על הברוקרים. כמובן שאפשר להשתמש בתרשימי הברוקרים כנקודת כניסה, אבל, בשיא הכנות, תפקידו של הברוקר הוא למלא אחרי הוראות המשקיע ולא לספק לו גרפים. אל תבנה על אמינות מצד הברוקר שלך (לפחות בהתחלה) ותבחן אותו. אחרי הכל, האינטרסים שלו שונים מהאינטרסים שלך. כמו כן, כשמתחילים לסחור במטח על המשקיע לבדוק את הדברים הבאים: רמת העמלות שלוקח הברוקר על פעולות המסחר בשוק הפורקס, אפשרויות הכניסה (סטארט) והיציאה (סטופ) של המשקיע, וסכום ההפקדה המינימלי. חשוב שדברים אלו יהיו מוגדרים מראש על ידי המשקיע והברוקר על מנת למנוע טעויות בעתיד. באתר של סטארט פורקס דברים אלו ברורים וניתנים למשקיע מראש באתר החברה עוד לפני שהפקדת כסף.

פיפס ספרד (Pips Spread): 

זהו שיקול עיקרי עבור משקיעים וברוקרים. מצד אחד, המשקיע הפרטי ירגיש טוב יותר עם הספרד יהיה נמוך (כך גם רמת הסיכון יורדת). מצד שני, הברוקרים יחתרו לספרד גבוה ככול האפשר, על מנת להגדיל את הסיכוי של המשקיע הפרטי לגרוף רווח גדול יותר – עובדה שתהפוך אותם לברוקרים מוצלחים יותר. האמת היא שגובה הספרד לא חשוב כל כך. מה שבאמת חשוב הוא שהספרד יהיה קבוע. שינוי בספרד בזמן שאתה לא מצפה לו עלול להיות גרוע ביותר עבור המשקיע. סטארט פורקס מציעים ספרדים נמוכים של שתיים שלושה פיפס, דבר ההופך אותם לברוקרים אידיאלים עבור המשקיע בסכומים נמוכים יחסית. 
ספרד קבוע נותן למשקיע מקום לתכנן את האסטרטגיה שלו בצורה שתגדיל את הסיכוי למסחר מוצלח. אתה יכול לחסוך מעצמך את אי הודאות הכרוכה בספרדים משתנים, ולהתרכז באסטרטגיה קבועה כדי לגרוף רווחים. 

מיידיות ביצוע פעולת:

התנודתיות המרובה בשוק מחייבת את הברוקר שלך להיות זריז על מנת שלא תפספס הזדמנות לעשות כסף. ברוקר איטי הוא ברוקר גרוע, ואני מציע למשקיע הפרטי להתרחק מברוקרים אלה. אם לוקח כמה שניות ספורות ממתן ההוראה לברוקר ועד לביצועה, אז זה נורמלי, אך אם זמן ההמתנה עולה על עשרים שניות, כדאי להתרחק מברוקר זה. האיטיות של הברוקר תגרום לך להפסדים רבים. לכן אני ממליץ לקחת ברוקר בגודל בינוני, מצד אחד מדובר בחברה בעלת הון רב, ומצד שני, לא תיבלע בין אלפי לקוחות. מניסיוני, שם תזכה לתשומת הלב הראויה. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה