מה צריך לדעת בניהול תיק השקעות?

אנשים רבים בוחרים לפנות אל בתי השקעות למטרת השקעה חכמה של הכספים וניירות הערך שיש ברשותם. הבעיה היחידה היא שרוב הלקוחות אינם יודעים מהו ניהול של תיק השקעות ומהם הדברים שחשוב לבדוק טרם בחירת בית השקעות או מומחה שינהל את תיק ההשקעות שלהם. במאמר זה נגולל בפניכם אודות הנקודות החשובות ביותר בכל הקשור אל ניהול תיקי השקעות.

מנהלים את ההשקעות בשבילכם

בתי השקעות ואנשי מקצוע רבים מציעים שירות של ניהול תיקי השקעות. כאן, כל אדם שצבר סכום מסוים של כסף יכול להשקיע אותו ולהפיק ממנו את המרב. כיוון שרוב האנשים אינם בעלי ידע פיננסי בכל הקשור אל השקעות הם מעדיפים לפנות אל מומחים על מנת שיבצעו את העבודה בשבילם. הלקוח צריך לבחור את בית ההשקעות/מנהל תיק ההשקעות שיהיה אמון על התיק שלהם. הוא יספק לבית ההשקעות הרשאה למתן כל מיני הוראות לביצוע השקעות שונות (הכסף נשאר בבנק לאורך כל התקופה). נכון להיום רוב בתי ההשקעות מאפשרים ללקוחותיהם להתחבר אל אתר האינטרנט של החברה על ידי שם משתמש וסיסמה ואילו הם יוכלו לצפות בכל המהלכים שבוצעו ובדו"חות קיימים.

תיק השקעות- בחירה חכמה של מנהל

הבחירה היא בבית השקעות בעל ניסיון ומוניטין ואילו אותו בית השקעות מתאים ללקוח את מנהל תיק ההשקעות בעל הניסיון הרב ביותר וזה שמתאים לפרופיל ההשקעות הרצוי של הלקוח. התהליך הוא בחירת בית השקעות בעל מוניטין על ידי הלקוח ופגישה בין הלקוח למנהל  בה הוא יסביר ללקוח את כל הנקודות החשובות ביותר. בהתאם לשיחה הראשונה עם הלקוח ואפיון הצרכים מנהל ההשקעות יחליט על מדיניות ניהול תיק השקעות. הפרמטרים החשובים שיילקחו כאן בחשבון הצרכים של הלקוח, המטרות ואופי ההשקעה.

ניהול תיקי השקעות- נקודות חשובות

יש נקודות חשובות שונות אותן חייבים להכיר טרם ההחלטה באיזו חברה לבחור בכל הקשור אל ניהול תיק ההשקעות שלכם:
  • הבנה- תמיד חשוב להבין על מה אתם חותמים גם אם זה אומר שמנהל תיק ההשקעות שלכם יחשוב שלוקח לכם זמן להבין. זה הכסף שלכם ולכן רק אתם תוכלו להחליט מה הכי טוב בשבילכם.
  • הסכם- חשוב לדעת שלכל הסכם של ניהול תיק השקעות יש שלושה חלקים. בחלק הראשון יופיעו פרטי המתקשרים. בחלק השני אודות השירותים ובחלק השלישי יופיעו כל הנספחים עליהם סיכמתם.
  • בדיקה מקדימה- תמיד יש לוודא שאותו בית השקעות או אדם שעובד כמנהל השקעות עצמאי יכולים להציג בפניכם רישיון מטעם רשות ניירות הערך. תמיד יש לוודא שמדובר על רישיון שבתוקף.
  • דמי ניהול- הרווחים של בתי ההשקעות ומנהלי התיקים העצמאיים הם מדמי הניהול אותם הם גובים מלקוחותיהם. חשוב לדעת מה דמי הניהול אותם גובים מכם.
  • ביטול ההסכם- אתם רשאים לבטל את ההסכם שלכם בכל עת וזאת בהתאם לחוק קיים. חשוב שסעיף זה יופיע  בחוזה.

לסיכום, ניהול תיק ההשקעות שלכם חייב להיעשות בקפידה ולכן חשוב שתבחרו את בית ההשקעות ומנהל ההשקעות שלכם בהתאם, בקפידה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה