אופטימיזציה לתיק ההשקעות שלכם

תיק השקעות הוא תיק המאגד נכסים כלכליים. הנכסים יכולים להיות אופציות, אגרות חוב, מניות, תעודות סל, חוזים עתידיים ועוד. המטרה של תיק השקעות היא ניהול חכם שיצמצם את רמת הסיכון של כלל הנכסים. במאמר זה נספק מידע אודות תיקי השקעות, בנייה חכמה של תיק השקעות ואופטימיזציה.

בניית תיק השקעות

הרכבו של תיק השקעות יותאם למטרתו של בעל ההון והתנאים הכלכליים הקיימים באותה עת. ההחלטות אשר יצטרכו להתקבל על מנת לבנות תיק השקעות "מנצח" הן:
  • סוג הנכסים- חשוב לקבל החלטה באשר לסוג הנכסים שירכיבו את תיק ההשקעות.
  •  סכום- מהו סכום ההשקעה הכולל של הלקוח.
  • הרכישה- מתי יהיה חכם לרכוש את אותם נכסים מבחינת כדאיות כלכלית.
  • מימוש- מהי תקופת הזמן בה מעוניין הלקוח להשקיע.

תמיד חשוב לברר עם הלקוח מהו הסיכון אותו הוא מוכן לקחת ומהי המטרה שלשמה הוא החליט שהוא מעוניין להשקיע את כספו בשוק ההון. אם למשל, לקוח מעדכן את מנהל התיק שלו שמדובר על חסכונות שהוא אגר כל חייו ושימשו אותו לתשלום עבור הלימודים של ילדיו, קרוב לוודאי שהבחירה תהיה בניירות ערך סולידיים בעלי רמת סיכון נמוכה. אם הלקוח מסביר, שהוא מעוניין לנסות ולהרוויח כמה שיותר מההשקעה ושמדובר על חלק קטן מהכסף שיש ברשותו או שהוא מוכן לספוג הפסד של סכום ההשקעה, הרכב תיק ההשקעות יהיה שונה לגמרי.

קרנות כספיות

המטרה של כל אחד שמשקיע את כספו היא תשואה מקסימאלית לאותה תקופת זמן בה הוא משקיע את כספו. הסיבה שרוב האנשים שמים את כספם בפק"מ היא שהם מעוניינים בהשקעה סולידית וחכמה. נכון להיום ניתן להוציא יותר מהפיקדון באמצעות קרנות כספיות. כאן מדובר על המכשיר הפופולארי ביותר לניהול חכם של כל הכספים הנזילים שלכם. קרן כספית היא קרן נאמנות שמשקיעה בכל מיני נכסים שנחשבים סולידיים ביותר לתקופת זמן קצרה ורבים מהאנשים שבעבר הפקידו את כספם בפק"מ משקיעים אותו בקרן כספית. מדיניות ההשקעה היא עד לתקופה של תשעים יום ובניגוד לריבית הנמוכה של הפק"מ כאן הריבית גבוהה. בנוסף, יש כאן יתרון בכל הקשור אל המיסוי.

אופטימיזציה של תיק השקעות

אופטימיזציה של תיק השקעות מחייבת ניתוח פיננסי של ניירות ערך שונים והחלטה ברורה באשר לסוג ניירות הערך אותם משתלם לבחור וכמות ניירות הערך (משקלים) שיתאימו לסכום ההשקעה של הלקוח. המטרה של מנהלי תיקי לקוחות היא לבנות תיק שיניב את התשואה הגבוהה ביותר. רוב הלקוחות שמחליטים להשקיע את כספם בתיק השקעות הם אלו שמעוניינים להוציא יותר מהפיקדון בו היו הכספים מופקדים בבנק. המטרה העיקרית היא רווח גבוה יותר בפרק זמן בו מעוניין הלקוח. מנהל תיק ההשקעות ייעזר במגוון כלים פיננסיים שיעזרו לו לבדוק מהם הנכסים שמשתלם לשלב בתיק ההשקעות ומה יהיו הצעדים החכמים לניהול חכם תיק ההשקעות.

סיכום, בכדי להשיג תשואה גבוהה על כספנו חשוב לפנות אל בית השקעות בעל מוניטין מוצלח ולבחור מנהל תיק השקעות שיודע כיצד להרכיב את תיק ההשקעות המתאים והרווחי ביותר ללקוח.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה