עידכונים חדשים בנוגע לקופות הגמל


קופת גמל היא מכשיר פיננסי שמטרתו חסכון ופיצויים (בהתאם למסלול) היא מיועדת לחסכון לפרקי זמן בינוני עד ארוך ומעניקה תנאים משתלמים במיוחד לחוסכים.

בשונה מקרן פנסיה, אין חוק במדינת ישראל שמחייב את האדם לצבור לקופת גמל, יחד עם זאת מתוקף האחריות האישית של כל אחד מאיתנו בהחלט מדובר על מסלול חסכון כדאי שבהחלט מומלץ להצטייד בו. עם זאת, זה המקום לציין כי החוק שנכנס לתוקף בראשון לינואר בשנת 2008 מותיר למעסיק אפשרות בחירה בין קרן פניסה לקופת גמל, מה שאומר שהמעסיק, יחד עם העובד יכולים להחליט שבמקום הפרשה לקרן פנסיה יפרישו יחד לטובת קופת גמל כחסכון פנסיוני לעובד.

הכספים שמצטברים בקופת הגמל מנוהלים על ידי הקרן, בהתאם לתקנות הניהול שלה, כאשר כל חוסך יכול לבחור את המסלול שנוח לו ביותר. ההבחנה בין קופות הגמל השונות באה לידי ביטוי לא רק באופן ניהול הכסף של הקופה אלא בסוג המסלול עצמו, כאשר ישנן קופות שמשלמות לקצבה וכאלה שלא.

אחד העדכונים המשמעותיים ביותר שקרו בשנים האחרונות בתחום של קופות הגמל מתייחס לנושא המיסוי. בשנת 2003 מדינת ישראל הטילה חובת מיסוי על רווח הון של קופות הגמל, מה שאומר שמאותו רגע כל החוסכים, למעט מי שהינו בעל פטור, נאצלו לספוג מיסוי בגין הרווחים שהקופה צברה. בשנת 2007 בוטל החוק, כך שהמיסוי הינו על חלק יחסי בלבד. בשנת 2009 בוצע תיקון לחוק שמבטל גם את המיסוי שכן נצבר במהלך השנים שבין 2003 ל 2007 ומי שעוד לא פרע את קופת הגמל שלו לא נאלץ לספוג מס על רווח הון.

ההבחנה המרכזית בקופות גמל הן כאמור קופות המשלמות לקצבה וקופות שאינן משלמות לקצבה, כאשר במסלול הראשון יוכל העמית להנות מתשלומי הקופה בהתאם לתנאים ולמסוכם מראש. הקופה מהסוג השני לא תאפשר לו למשוך קצבה במועדים השונים או בהגעתו לגיל פרישה ומה שיהיה עליו לעשות הוא להעביר את כספי הקופה שלו לקופה המשלמת קצבה ולמשוך את הקצבה משם.

בחירה ותשלומים לקופת גמל

מאחר וישנן קופות גמל שונות חשוב לעשות סקירת שוק ולבחון את ההבדלים בין הקופות השונות במטרה למצוא את הקופה המתאימה ביותר. הקופות השונות מנוהלות ברמות סיכון משתנות, מה שאומר שחשוב שכל עמית יבחר את המסלול בהתאם לרמת אהבת/ שנאת הסיכון שלו.

את ההפקדה לקופת הגמל עושה המעסיק יחד עם העובד, כאשר החלק היחסי שאותה מפקיד המעסיק גבוה יותר ועומד על יחס של שני שליש ושליש בממוצע. כמובן שזכות הבחירה של קופת גמל כזו או אחרת נמצאת בידי של העובד. ההטבות השונות עומדות על תקרת הפקדות בשיעור מסויים מגובה השכר של העובד, מה שאומר שבכדי להנות מהטבות הקופה חשוב להקפיד על התקרה הזו. מידע נוסף ניתן למצוא כאן >> k-gemel.blogspot.co.il

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה