מי זכאי לסיוע בדיור של משרד השיכון


מדינת ישראל, בהיותה מדינה סוציאלית, לפחות באופן חלקי- דואגת לאזרחיה במובנים רבים. אחד התחומים בהם מעניקה המדינה סיוע ותמיכה לאזרחים זהו תחום הדיור. משרד הבינוי והשיכון מעניק סיוע לאוכלוסיות שונות הן בשכר דירה וכך גם ברכישת דירה.

הסיוע בשכר דירה מוענק לאוכלוסיות חלשות ביניהם נכים, קשישים, עולים חדשים ואוכלוסיות נוספות. במסגרת הזכאות, כאמור, משרד השיכון מעניק סיוע גם ברכישת דירה לקבוצות שונות וכמו כן ישנם קהלים שיכולים לקבל זכאות משרד השיכון במשכנתא במידה ויעמדו בתנאים.

משרד השיכון מעוניין לסייע בשני מישורים, כאשר הראשון הוא יישוב איזורים שונים. בדרך כלל יהיו אלה איזורים פריפריאליים שזקוקים להחייאה. המישור השני הוא סיוע לאוכלוסיות שמתקשות לרכוש בית באופן עצמאי.

הזכאות ניתנת באמצעות הטבות במשכנתא והענקת מענקים בטוחים בריבית נמוכה במיוחד במקרים של רכישת דירה ראשונה בלבד. הסיוע מוענק בדרך כלל למשפחות, גם כאלה שאין בהן ילדים. משפחות חד הוריות ובודדים שעברו את גיל ה 35. קהלים אלה צריכים להיות בעלי רצון לרכוש דירה אך ללא היכולת לעשות זאת. עליהם לעמוד בתנאים הנדרשים כפי שמפרסם משרד השיכון ולבחור את הנכס במקומות בהם הוא מציין זאת. זכאות משרד השיכון במשכנתא בא לידי ביטוי במענקים שונים אותם היא מעניקה לאוכלוסיות השונות. גובה המענק אינו קבוע והוא משתנה מדי שנה בדרך כלל בהתאם, בין היתר, גם לשינויים בשוק. ההטבה, כאמור ניתנת לאנשים שמבקשים לרכוש דירה ראשונה בלבד והיא לא תינתן לאנשים אשר מעוניינים לשפר את תנאי המגורים הקיימים שלהם בהינתן דירה אחת לפחות בבעלותם.

משרד השיכון מדגיש כי המענק אינו מותנה בהכנסות מבקשי ההטבה או בכמות הילדים שיש במשפחה.

סיוע סוציאלי לקבוצות חלשות

מעבר לזכאות לסיוע ברכישת דירה לאנשים שמבקשים לרכוש דירה ראשונה משרד השיכון מעניק גם סיוע סוציאלי לקבוצות מוחלשות בדרכים שונות.

הקבוצות המרכזיות שזוכות לקבל זכאות משרד השיכון במשכנתא אלה הן הקבוצות הבאות

  • משפחות ותיקות, משפחות צעירות, משפחות חד הוריות וידועים בציבור- משפחות נהנות מסיוע ותמיכה ברכישת בית ראשון ובסבסוד המשכנתא על בסיס דירוג כפי שנקבע במשרד השיכון. הדירוג נקבע על בסיס שירות צבאי, שירות אזרחי, גיל, כמות נפשות במשפחה ועל בסיס פרמטרים שונים נוספים.
  • יחידים- יחידים מעל גיל 21 יכולים להנות מסיוע סוציאלי של משרד השיכון אשר נקבע על בסיס פרמטרים שונים כמו גיל, כמות אחים ואחיות, שירות צבאי ופרמטרים נוספים שעל בסיסם היחיד מקבל דירוג שקובע את סוג וגודל הסיוע
  • עולים חדשים- עולים חדשים מקבלים תמיכה ממשרד השיכון במשך חמש שנים ממועד העלייה לארץ
  • קשישים- קשישים מעוטי יכולת נהנים מסיוע של משרד השיכון במימון המחייה בין אם בסיוע בשכר דירה ובין אם בסיוע ברכישת דירה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה