ניהול השקעה בקרן נאמנות


בשנים האחרונות ניתן לשמוע יותר ויותר את המושג 'קרן נאמנות' לצד אנשים שמספרים כי ההשקעות שלהם מנוהלות במסגרת קרן זו. מאמר זה יסביר מהי קרן נאמנות ומהו ניהול השקעה בקרן.

מהי קרן נאמנות?

אם אתם מעוניינים להשקיע את כספכם בשוק ההון, אחת מהדרכים היא השקעה באמצעות קרן נאמנות. מדובר על מכשיר בו ניתן להפקיד את הכספים ולמכור או לקנות בכל יום בהתאם לשער המתפרסם. חשוב להבין שבקרן זו המשקיעים הם אלו שבוחרים את אפיק ההשקעה המשתלם ביותר ואת מנהל הקרן המתאים ביותר לביצוע העבודה. המנהל הוא זה שמחליט כיצד להשקיע את הכספים בצורה הנבונה ביותר והוא זה שלמעשה אחראי על כל הרווחים שמתקבלים כתוצאה מאותן השקעות. חשוב לדעת שתמיד יש פיקוח על מנהל הקרן (על ידי דירקטוריון וועדת ההשקעות). בקרן נאמנות אנשים בעלי מטרה משותפת מחליטים לאגד את הכספים שלהם בקרן אחת, שוכרים מנהל קרן וממתינים לרווחים הצפויים להם. מדובר על פעולה בעלת סיכון גבוה ביותר ולכן רבים טוענים שהשקעה בקרנות נאמנות מתאימה רק לאנשים בעלי הון רב שמוכנים לשים חלק מכספם על קרן הצבי. חשוב לדעת שקרן נאמנות מחייבת בדמי ניהול ובעמלות שונות.

השקעה בקרנות נאמנות ורווחים

כל אדם שמחליט להשקיע את כספו בקרן נאמנות זו או אחרת יקנה יחידות השתתפות. בכל יחידה יגדירו מה מידת ההשקעה שלו בקרן, כלומר מה גודל ההשקעה שלו ומה יהיו אחוזי הרווח או ההפסד שלו. בנוסף, יחידות אלו יעידו לא רק על גודל ההשקעה, אלא גם על המחיר היסודי של הקרן ועל העמלה, דהיינו, שיעור ההוספה שנדרש לשלם. המחירים הבסיסיים של הקרן משתנים יומיומית וזאת בהתאם למסחר בבורסה. בדרך כלל ניתנת הוראה של השקעה יומית בהתאם לסכום אותו מעוניינים להשקיע והיחידות מחושבות בהתאם. ניתן להרוויח בקרן על ידי חלוקה של דיבידנדים. כלומר, כל משקיע יקבל חלק מהרווחים של הקרן.

סוגים שונים ובחירה נכונה

ישנם סוגים שונים של קרנות נאמנות וחשוב מאוד לבחור בסוג שמתאים לכם כמשקיעים. הסוגים העיקריים של הקרנות הם קרנות שעיקר פעילותן מתמקדת בכל הקשור אל השקעה במניות, קרנות שעיקרן במטבע חוץ ואחרות שעיקרן הוא בתחום אגרות החוב. בחירת קרן צריכה להיעשות לאחר עבודת הכנה מקדימה שכוללת את הכרת הקרן והחברה האמונה עליה, בחינת ביצועי הקרן בשנים האחרונות, בחינת הרכב הנכסים של הקרן ומה מטרות ההשקעה שלה, אילו עמלות תצטרכו לשלם ומה רמת הסיכון של הקרן. לאחר בחינת כל אלו תוכלו להחליט לאיזו קרן אתם מעוניינים להשתייך.

לסיכום, בחירה נכונה של קרן נאמנות שמנוהלת בצורה חכמה, תאפשר לכם ליהנות מתשואות גבוהות. ההמלצה היא תמיד לבדוק מי מנהל את הקרן, רמת הסיכון אותה הוא לוקח והתשואות שלה בשנים האחרונות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה