ניהול תיקים – כיצד לעשות זאת נכון?

ניהול של תיק השקעות דורש מקצועיות ומומחיות. מאמר זה יגולל בפני הקוראים מהו תיק השקעות, מה תפקידו של מנהל תיקי השקעות והאם כדאי לשכור את שירותיו או שמא אפשרי לנהל את תיק ההשקעות לבד.

מהו תיק השקעות?

תיק השקעות תמיד יכלול נכסים כלכליים שונים שמוחזקים על ידי בנקים, אנשים פרטיים ופירמות שונות. הנכסים יכולים להיות מסוג מניות, אופציות, אגרות חוב, נכסים ועוד. המטרה של תיק השקעות הוא לצמצם את רמת הסיכון של אותם נכסים ולשמור על הערך הכלכלי שלהם. ניהול של תיק השקעות יכול להיעשות על ידי בית השקעות או מומחים באחד הבנקים בישראל או על ידי יועץ השקעות פרטי.

מיהם מנהלי תיקי השקעות?

מנהל תיק השקעות הוא מומחה בתחום הפיננסי ובתחום הספציפי של שוק ההון. תפקידו העיקרי של המנהל הוא לאפיין את האדם שעומד מולו ואת דרישותיו ובהתאם להגיע להחלטה מהם הנכסים שכדאי לכלול בתיק ההשקעות. מנהל התיק תמיד יעשה את ההחלטות הללו לאחר ניתוח קפדני של הדברים ושימוש בכלים ושיטות שונות, כמו למשל מדדי ביצוע שכוללים את התשואה בה הוא מעוניין לנכסים בתיק ורמת הסיכון המשויכת לנכסים אלו.

ניהול תיקי השקעות – ניהול נכון

ההחלטה אילו נכסים לכלול בתיק ההשקעות היא החלטה לא פשוטה. ניהול תיקי השקעות בצורה חכמה ונכונה תמיד ידרוש ממנהל התיק לבצע את הפעולות הבאות ולהפעיל את השיקולים הנכונים בהתאם לנקודות הבאות:

  • אופי משקיע- הדבר הראשון אותו יעשה כל מנהל תיק מקצועי הוא ילמד את אופיו של המשקיע. דבר זה יכלול שיחה עם המשקיע ובירור ישיר איתו בנוגע לרמת הסיכון הרצויה ללקוח. ההתנהלות של התיק תהיה שונה אם יתברר כי מדובר על אדם שאינו מעוניין ברמת סיכון גבוהה אלא בהשקעות סולידיות שיובילו לתשואה ממוצעת תוך פרק זמן גמיש לבין משקיע שמעוניין לקחת את הסיכון הגבוה ביותר וזאת על מנת להרוויח את התשואה הגבוהה ביותר והוא מודע לעובדה שיש אפשרות שהוא יפסיד את כל כספי ההשקעה שלו.
  • מטרות- מנהל התיק יברר עם המשקיע מהן המטרות שלו. הוא גם יברר האם הלקוח מעוניין בתיק השקעות נזיל שניתן לממש בשלבים שונים של השנה ואילו אחר יהיה מעוניין מראש להחזיק בכל הנכסים בתיק לאורך פרק זמן מסוים. בשלב הזה הוא יציע ללקוח שיטה מסוימת לניהול התיק. שיטה שמתאימה למטרות ולאופיו של המשקיע.
  • קבלת החלטות- מנהלי תיקי השקעות יגיע להחלטות חשובות ביותר, כמו למשל מהם הנכסים שכדאי לכלול בתיק השקעות, מה סכום ההשקעה הנדרש לקנייה של נכסים אלו, מה הטיימינג הטוב ביותר לרכישה ומה הטיימינג הטוב ביותר למימושו של הנכס.


לסיכום, בנייה וניהול של תיק השקעות צריכים להיעשות על ידי מקצוענים בתחום שיכולים להשיג עבורכם את התשואה הטובה ביותר. בחירת מנהל תיקים צריכה לערב בדיקה של הניסיון שלו בתחום, הוותק, הביצועים שלו לאורך חמש השנים האחרונות, השקיפות שלו כלפי לקוחותיו, העלויות אותן הוא דורש והאם הוא מעוניין  לנהל את התיק ברמת סיכון נמוכה או גבוהה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה