מודיעין עסקי בעולם ההשקעות


המרוץ להתפתח, להיות ראשון, להיות עשיר, להיות כריש של עסקאות, מעסיק רובו ככולו את המגזרים הפרטיים, הציבוריים והכלכליים כאחד, על פיהם ישוק דבר ועל פי הם יעלו או יפלו עסקאות, חברות ואפילו מדינות. בעולם שכזה התחרות גדולה והצורך בלהיות צעד אחד לפני כולם הוא קריטי עד מאד. מתוך שכך כל חברה שמכבדת את עצמה תדאג שיהיה לה מודיעין עסקי משוכלל ומגובה בכל השיטות הטכנולוגיות המתקדמות ביותר, עם האנשים המקצועיים ביותר שמטרתו ועיסוקו העיקרי הוא מעקב וניתוח השוק, מידע חיוני שעובר הלאה לקבלת החלטות נכונות ונבונות, הערכת סיכונים והערכת סיכויים להצליח במהלך כזה או אחר.

Business Intelligence

או בקיצור BI הינה טכנולוגיה מתחום המידע שמטרתה לאסוף נתונים ומידע כלל הניתן על יריב ספציפי או על השקעה עתידית. איסוף המידע יכלול לעיתים :
מידע בנקאי ואישי עד כמה שאפשר שלא גובל בפלילי
מידע על פרסומים ופעילות עסקית
מידע על לקוחות וחוות דעת
מידע טכני על מוצר יתרונותיו וחסרונותיו
כל המידע שייאסף בעצם יעזור לאנשים בדרגים הגבוהים לקבל החלטה האם ההשקעה תשלם בסופו של דבר או לא, האם יהיה לה מספיק קהל יעד והאם אפשר יהיה למנף את ההשקעה הלאה ולגזור קופון גדול יותר.

איסוף מידע

שיטות איסוף BI נעשות בצורה לגיטימית וחוקית בצינורות המקובלים ולרוב הוא החומר שמסתובב ברשת החברתית או לחילופין באתרי אינטרנט שונים, לצד איסוף חומר מהשטח עצמו. איסוף מידע בצורה לא חוקית עלול לסכן את המשקיע ואת כלל החברות הקשורות וכתוצאה מפעולה לא נכונה תהיה תגובת שרשרת שעלולה להסתיים באסון. אין זה סוד ששיטת איסוף מידע הינה סוג של ריגול תעשייתי, אך כל עוד הוא נעשה בצורה חוקית ולגיטימית אשרי זה שירוויח בסופו של דבר.

מהירות שם המשחק

אנשים שעוסקים באיסוף מידע BI חייבים להיות בעלי ידע עשיר ונרחב בתחום האינטרנט, גלישה וניתוח מערכות והסקת מסקנות. צריך שתהיה להם את היכולת והידע לדעת מאילו אתרים ומיקומים אחרים ברשת למשוך את המידע הרלוונטי להם להשלמת המשימה. עבודה זו צריכה להיעשות בזריזות וביעילות כי זמן הוא שם המשחק. הראשון שיהיו בידיו את כל הנתונים והאינפורמציה יזכו בכל הקופה.

כל העולם מידע

אין תחום שבעולם שלא מושפע משינויים ומתזוזות במשק בכלכלה, במדיניות וגם שינויים במערכים צבאיים לכן למודיעין עסקי בעולם ההשקעות יש משקל גדול להמשך התנהלות תקינה של חברות פרטיות, ציבוריות ומדינות שלמות. הבורסה מתנהלת על פי שינויים, ממשלות מתנהלות על פי שינויים, מלחמות קורות ומסתיימות על פי השינויים ועל כל זה מנצחים אנליסטים שיושבים וכורים חומר מודיעיני באמצעות BI ומעבירים אותו למקבלי ההחלטות ומשם הכול היסטוריה או עתיד, תלוי איך מסתכלים על זה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה