טיפים לניהול נכון של משכנתא ראשונה


המשכנתא היא אחת מההוצאות הגדולות והמשמעותיות של רוב משקי הבית בישראל. אם אתם עומדים לפני רכישת הדירה הראשונה שלכם ניתן לשער שגם אתם מתכננים לקחת משכנתא. כיוון שההוצאה של עלות המשכנתא תשפיע על מהלך כל חייכם חשוב שתעצרו רגע לחשוב כיצד תיקחו אותה. כדי ליטול משכנתא ראשונה בחוכמה אספנו עבורכם ארבעה טיפים יעילים:

טיפ ראשון- זכרו כי אתם הקונים

לפני שאתם נוטלים את המשכנתא הראשונה שלכם כדאי שתבינו כי למעשה אתם הרוכשים. אתם קונים את המשכנתא מהבנק ולבנק יש עניין למכור לכם. אם תגיעו לבנק בהרגשה שאין לכם אפשרויות לבחור בבנק אחר או הצעה אחרת, אתם עלולים להגיע למצב בו ההצעה שתקבלו עבור המשכנתא שלכם לא תהיה הטובה ביותר עבורכם. אם אתם קונים את המשכנתא ולא רק הבנק מוכר אותה חשוב שתבינו כי למילים ולצעדים שלכם יש משמעות. ככל שתגיעו לבנק כשאתם מסודרים ומביאים נתונים מדויקים יותר, כך תוכלו לקבל הצעה טובה יותר. למשל, מומלץ שתגיעו עם תדפיס חשבון הבנק שלכם (במידה ואתם מתייעצים עם סניף בנק שחשבונכם לא מנוהל בו), עם חוזה הרכישה וכל נתון אחר שיכול להשפיע על הבנק.

טיפ שני- לבוש

כשאתם מגיעים לבנק (לסניף שלכם או כל סניף אחר) כדי לבקש קבלת משכנתא כדאי מאד שתתלבשו בהתאם. מחקרים שונים אשר בדקו את נושא הלבוש הראו כי כשאנשים מתלבשים במכובד גם הצעות המשכנתא שהם מקבלים יהיו טובות יותר. כשאתם מסתכלים על עצמכם במראה בדקו את הנתונים הבאים:
הבגדים ללא כתמים
אם יש צורך לגהץ את החולצה/ מכנס עשו זאת
אין צורך להתלבש לאירוע, אך כדאי שתבחרו בלבוש מכובד
עליכם להרגיש בנוח עם הלבוש שלכם

טיפ שלישי- השוואת מחירים

המשכנתא אותה אתם עומדים ליטול תהיה הוצאה משמעותית שתלווה אתכם לאורך השנים הקרובות ולכן חשוב כי תבצעו השוואה בין ההצעות השונות. השוואת ההצעות צריכה להתייחס למספר פרמטרים:
סכום ההחזר החודשי והאם תוכלו לעמוד בו
לאורך כמה שנים תשלמו את המשכנתא
כמה תשלמו בסופו של דבר על המשכנתא
ריבית המשכנתא

טיפ רביעי- התנהלות כלכלית נכונה

נטילת משכנתא היא לקיחה של אחריות כלכלית לאורך כל החיים. ישנם זוגות רבים אשר לוקחים אותה כאשר הם עוד מתגוררים בדירה שכורה והדבר מקשה עליהם עוד יותר. התנהלות כלכלית נכונה היא נכונה למהלך כל החיים ואינה נוגעת רק לנטילת הלוואות אלו ואחרות, אך לאחר שתקבלו את הסכום המבוקש לרכישת הדירה או בניית הבית, תצטרכו לעמוד בהחזרים החודשיים לפי התנאים עליהם חתמתם.

המשמעות של התנהלות כלכלית נכונה גדולה מאד וההבנה של המחוייבות לשלם את התשלומים השונים מידי חודש ובזמן תשפיע על מהלך חייכם. אם אתם כבר מבינים את המשמעות ועוד לא נטלתם את המשכנתא, כדאי שתחשבו שוב האם תוכלו לעמוד בתנאים השונים עליהם אתם עומדים לחתום.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה